emelieannelie

Att älska sig själv
En måndag i juli, klockan är nästa halv elva och jag går genom mitt fina sundbyberg med shorts och en poncho, lyser på Veronica maggio och bara njuter av min ensamhet. Man måste kunna uppskatta sig själv och sitt eget umgängen för att andra ska trivas i ens närhet. Jag är väldigt nära till mina känslor och värderar dom jag verkligen tycker om väldigt högt, men jag har alltid haft svårt att säga rakt ut att jag älskar mig själv, men någonstans där inne vet jag att jag är bra och att jag faktiskt älskar mig själv. Men visst kan det låta lite onödigt, eller inte onödigt men lite egenkärt på ett mindre charmigt sätt att säga att man älskar sig själv. Vad skulle det spela för roll egentligen? Lite meningslöst och egoistiskt, men ack så fel. Hur skulle någon annan kunna älska dig om du inte älskar dig själv? Hur skulle någon annan kunna se charmen i dig om du själv inte kan se dig som en fin person, det är rätt logiskt egentligen. Det jag utstrålar är det alla andra ser hos mig, är jag tråkig och bitter hur ska någon annan kunna tycka att jag är rolig och snäll? Lite klyschigt fast ändå inte, men du måste kunna respektera dig själv för att någon annan ska kunna göra det.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress